8. MASURCA D’AUVÈRNIA

No sempre acompanyem amb un baixi un acord del mateix nom. Quan El baix i l’acord no són del mateix nom es produeixen noves harmonies. En un diatònic de vuit baixos són molt importants les dues combinacions següents:
  • Acord de Fa amb el baix Re (F/D). El resultat és un acord de Rem7 (Dm7).
  • Acord de Sol amb el baix Mi (G/E). El resultat és un acord de Mim7 (Em7).
Mentre que els acords preconfigurats de l’acordió diatònic són tríades, tant el Dm7 com el Em7 són acords quatríades, és a dir de quatre notes, i tenen una sonoritat més densa. Aquests acords permeten reharmonitzar les cançons, és a dir que fan l’harmonia més rica. La masurca d’Auvèrnia n’és un exemple.

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Submit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to Twitter
arxius adjunts
Download this file (08.Auvèrnia.pdf)08.Auvèrnia.pdf75 Kb